FOTOPLÁTNO PLASY 2013

3. 11. 2013 19:48:00
Fotografická výstava autorů napříč republikou, na které je možné shlédnout fotografie na plátně, které nejsou na výstavách svými rozměry 130x90 na šířku či výšku zcela obvyklé...
Výstava velkoformátů Plasy 2013
Výstava velkoformátů Plasy 2013Mgr. Petr Pazdera

Fotoplátno Plasy 2013

Po účasti na výstavě v roce 2012 jsem opět obdržel nabídku od kurátora, být součástí fotografů, kteří vystaví svá vybraná díla na výstavě velkoformátových fotografií (130x90) FOTOPLÁTNO PLASY 2013 v bývalé sýpce kláštera Plasy, nacházející se nedaleko Plzně. V loňském roce jsem zde měl jednu fotografii, která prezentovala nejen mou práci, ale také město Jablonné v Podještědí, se kterým jsem životně spjat. Na letošní výstavu jsem mohl vybrat dvě své práce a tak jsem začal přemýšlet, vybírat, selektovat. Tentokrát jsem sáhl do portfolia fotografií, které si návštěvníci mých webových stránek prohlíží nejčastěji, a sám považuji snímky za pomyslný TOP v mé fotografické práci. Po krátkých úvahách jsem vybral mou oblíbenou „Hamerskou bublinu“, což je snímek pořízený pod bezpečnostním přepadem Hamerského jezera při východu slunce. Abych přeci jen svou účastí na výstavě propagoval náš kraj-region, zvolil jsem jako druhou fotografii vítězný snímek ze soutěže „Českolipsko ve čtyřech ročních obdobích“, na kterém je zachycen Skalní hrad Sloup s odrazem na hladině rybníka za hradem. Tato vítězná fotografie byla v roce 2011 použita pro výrobu velkoplošné POPUP stěny na propagaci Českolipska u nás i v zahraničí.


Samotná výstava byla zahájena vernisáží 6.7.2013 ve 14 hodin za zvuku zvonů a probíhala do konce měsíce září. Potěšilo mne, že moje fotografie s bublinou byla jako první při vstupu do sýpky kláštera. Fotografie byly rozmístěny ve třech podlažích. Sešla se zde opět skladba velmi zajímavých fotografií a některé z nich, které asi nejvíce zaujali nejen mne, jsou uvedeny pod článkem. Diskutovali jsme u jednotlivých fotografií a odpovídal jsem na otázky vzniku a pořízení mé bubliny a také, kde se přesně nachází onen krásný hrad Sloup v Čechách. Bylo to setkání s příjemnými lidmi v nádherném prostředí. Samotný klášter je obrovský komplex s velmi zajímavými architektonickými prvky, a pokud budete mít tímto směrem někdy cestu, doporučuji návštěvu. Areál je postupně rekonstruován.


Kurátor výstavy Ivo Kornatovský... těsně před otevřením sýpky... akorát na věži odbíjelo 14 hod.


Úvodní fotografie výstavy při vstupu do sýpky a moje maličkost s hamerskou bublinou.


Návštěvníkům se Skalní hrad Sloup líbil...



Jedna z dominant Českolipska a především města Sloup v Čechách

Nyní následuje několik fotografií kolegů a kolegyň, kteří vystavovali a jejichž snímky mě nejvíce oslovily. Celkem se účastnilo výstavy velkoformátových fotografií na plátně 27 autorů.


Autor: Jan Výbora z Teplic


Vlevo: František Gibala (Nižná), vpravo Ivo Kornatovský (Plasy). Až doma na monitoru jsem si všiml té "kočky" na trámu nad oknem... ale schody super, včetně naaranžování...


Autor: Jiří Durdík z Prahy, název snímku "Chaos"


Autor: Bohdan Němec (Plzeň), keporkak dlouhoploutvý byl luxusní

Po skončení vernisáže byla možnost s kurátorem výstavy Ivo Kornatovským vystoupat do hlavní věže sýpky, která schovává ve svých útrobách jedinečnou technickou památku – velký hodinový stroj z roku 1686. Tento stroj, sestavený bez jediného šroubku jen pomocí spojů a závlaček denně ručně natahován, kdy musí být vytažena do horní úvratě závaží, která stroj udržují v chodu. Stroj ukazuje hodiny na čtyřech věžních cifernících, minuty pak na dvou cifernících menších. Odbíjí čtvrthodiny a dvakráte celé hodiny pomocí táhel, kladiv a tří cimbálů v lucerně věže.



Hodinový stroj z roku 1686 - není sestaven z jediného šroubku


Ivo Kornatovský zapózoval a ukázal, jak se klikou zvedá závaží - každý den


Pohled ze šachty na závaží, která byla nově instalována v roce 1994


Z jedné fotografie závaží jsem si vytvořil grafiku a nazval jí "Pekelných 1994"

Protože jsem dorazil na vernisáž s více než hodinovým předstihem, byla možnost pořídit několik zajímavých snímků tohoto komplexu a některé z nich zde předkládám.




Autor: Petr Pazdera | neděle 3.11.2013 19:48 | karma článku: 15.19 | přečteno: 591x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Fotoblogy

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 16.90 | Přečteno: 320 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.35 | Přečteno: 205 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.14 | Přečteno: 154 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 824
Téměř 30 let se věnuji fotografování. Více se dozvíte na www.photo-pazdera.com

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...